dimecres, 29 de setembre del 2010

COMUNICACIÓ I RELACIÓ

Els que em coneixeu, sabeu que a part de la meva tasca terapèutica, ja fa anys que em dedico també a donar classes de ball. Concretament balls de saló.
En el ball de parella, majoritàriament "mana" l'home. I això què vol dir? doncs que és ell qui decideix què fer en cada moment i la noia qui el segueix. Així doncs, com si es tractés d'una conversa, l'home "parla" i la dona "escolta". Què passa en una conversa quan parlen els dos alhora? el mateix que quan intenten ballar manant tots dos; que no hi ha qui s'entengui, hi ha malentesos i desencontres.
Estic farta de veure dificultats de comunicació en les parelles que em vénen a aprendre a ballar i m'adono que sovint el que passa a la classe no queda molt lluny del que passa a la relació; ell no es comunica, ella no escolta, es barallen per qui té raó...
Aquest és un altre aspecte que veig cada dia en sessions terapèutiques, en les de parella in situ, i en les individuals quan em descriuen alguna dificultat en la relació amb algú. Com serien les nostres relacions si ens comuniquéssim més clarament, i escoltéssim de debò quan ens parlen?

Si la forma com ens comuniquem ballant té un efecte directe en la sintonia que s'estableix entre els balladors i per tant, en l'eficàcia a l'hora d'executar la figura, està clar que en l'àmbit de les relacions la comunicació és essencial pel bon enteniment i en determinarà la qualitat de la mateixa.
Així doncs, en les meves dues feines i passions -el treball terapèutic i el ball- s'uneixen en l'objectiu d'aconseguir que les persones ens comuniquem millor per tal d'assolir relacions més sanes i satisfactòries.



5 comentaris:

  1. tal cual, m'encanta! si senyora!

    David Matamoros

    ResponElimina
  2. Molt bó!! Jo als alumnes dels cursos de comunicació els dic que comunicar és com ballar!!

    ResponElimina
  3. Qué bona ets, Maga! Em sembla perfecta la relació entre el ball en parella i la convivencia en parella.

    ResponElimina
  4. De fàbula Magalí!! m'ha encantat aquest blog és fresc i ple de colors. I respecte a la comparació del ball amb las relacions comunicatives, es perfecte, és com una comunió de sensacions, en el ball (notes a la parella, la toques, la sents)i vas en la mateixa direcció amb un conjunt de passos els dos al uníson......escoltar (intuir el segUent pas que fará la persona,....felicitats.

    ResponElimina
  5. Et vaig seguint el blog, cotxineta!! Felicitats, el que dius està ple de significat!! Muaaaa

    ResponElimina